Notice: Undefined variable: subjects in /var/www/vhosts/babolmorad.ir/httpdocs/include/show_post.php on line 84
کسب رتبه سوم بقعه متبرک استان اصفهان در جشنواره ملی سلاله - پایگاه اطلاع رسانی باب المراد حضرت قاسم ابن علی النقی (ع)

کسب رتبه سوم بقعه متبرک استان اصفهان در جشنواره ملی سلاله

به گزارش ایکنا از اصفهان، آیین تجلیل از برگزیدگان جشنواره ملی سلاله در استان اصفهان، امروز، ۹ آذرماه با حضور مدیرکل بقاع متبرکه سازمان اوقاف و امور خیریه و معاون فرهنگی اجتماعی اداره‌کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان در حرم مطهر حضرت سلطان علی بن امام محمد باقر(ع) مشهد اردهال کاشان برگزار شد.

حجت‌الاسلام طاهری، نماینده هیئت داوران جشنواره ملی سلاله در این مراسم اظهار کرد: در استان اصفهان، ۷۱۳ امامزاده وجود دارد که از این تعداد، ۶۱ امامزاده در جشنواره سلاله شرکت کردند و ۳۰۰ اثر در قالب فیلم و عکس از آنها ثبت شد. بعد از بررسی آثار ثبت‌شده در سایت جشنواره از سوی هیئت داوران، بقاع متبرکه برتر سراسر کشور انتخاب شدند. 

وی ادامه داد: از بین ۶۱ بقعه شرکت‌کننده از استان اصفهان، ۱۱ بقعه برتر در سه سطح معرفی شدند. در سطح یک، هیئت امنای ۱۳ امامزاده در جشنواره شرکت کرده بودند که چهار امامزاده از این تعداد برتر شناخته شدند. برگزیدگان این سطح عبارت بودند از امامزاده حضرت سلطان علی بن باقر(ع) که حائز رتبه دوم کشوری شد، امامزاده محمد هلال بن علی(ع)، امامزاده باب‌المراد حضرت قاسم بن امام الهادی(ع) و آستان مقدس حضرت زینب خواهر امام رضا(ع).

در سطح دو، ۳۶ امامزاده شرکت کرده بودند که سه بقعه برتر شدند و در سطح سه نیز ۱۲ امامزاده شرکت کرده بودند که چهار امامزاده در ردیف بقاع برگزیده قرار گرفتند. 

یادآور می‌شود، اولین جشنواره ملی سلاله ویژه فعالیت‌ها و دستاوردهای فرهنگی، اجتماعی، قرآنی و مدیریتی بقاع متبرکه با هدف معرفی خدمات آستان‌های مقدس، ارتقای سطح کیفی و کمی برنامه‌های آنها و رونق ارتباط و تعامل این اماکن مقدس با یکدیگر در میان امامزادگان سطح یک، سطح دو و سطح سه و در دو مرحله استانی و ملی به همت سازمان اوقاف و امور خیریه در بهار و تابستان سال جاری برگزار شد.

زهراسادات محمدی

تصاویر