Notice: Undefined variable: subjects in /var/www/vhosts/babolmorad.ir/httpdocs/include/show_post.php on line 84
آستان مقدس هفت امام زاده علیهم السلام - پایگاه اطلاع رسانی باب المراد حضرت قاسم ابن علی النقی (ع)

آستان مقدس هفت امام زاده علیهم السلام

آستان امامزادگان هفت امامزاده (علیهم السلام) در شهرستان آران و بیدگل، شهر بیدگل، در خیابان 22 بهمن واقع شده است. این بقعه قدمتی حدود 150 ساله داشته و به دوران قاجاریه بر می گردد. در کنار این بقعه حدود 4300 متر مربع شبستان، مسجد و حسینیه و اماکن فرهنگی و مذهبی به همت هیئت امناء و خیرین ساخته شده است که مراحل بازسازی آن همچنان ادامه دارد.

در این امامزاده دو ضریح وجود دارد؛ در ضریح اول به ابعاد 3×4/5؛ مدفن چهار تن از فرزندان حضرت موسی بن جعفر (علیهما السلام) و 3 تن از امامزادگان این امام همام بوده و ضریح دیگر در ابعاد 2/5 ×1/5 در کنار ضریح اول قرار گرفته که از هویت آنان و نام و نسبشان کسی اطلاعی نداشته و گفته می شود که در ضریح دوّم زوجی در کنار هم مدفون بوده که احتمالاً از خادمین بزرگواران مدفون در ضریح اول می باشند. مردم و اهالی به این مکان و امامزادگان شریف احترام و اکرام خاص قائل می باشند.

این مکان در واقع مدفن و زیارتگاه 7 تن از امامزادگانی است که نسب شریفشان به اعتقاد اهالی و معتمدین شهر به حضرت امام موسی بن جعفر (علیه السلام) می رسد. این مطلب در شجره نامه و تأییدیه علما خصوصاً کتابخانه مرحوم آیت الله مرعشی نجفی (رحمة الله علیه) قرار گرفته است.

لازم به ذکر است که این امامزاده بزرگوار دارای قبرستان و گلزار شهدا می باشد.

تصاویر

ارسال دیدگاه


نویسنده : خدیجه میرقادری
شماره حساب امام زاده را می خواستم
-- ارسال شده در جمعه 7 شهریور 1399
نویسنده : خدیجه میرقادری
شماره حساب امام زاده را می خواستم
-- ارسال شده در جمعه 7 شهریور 1399

نویسنده : مدیر سایت
با سلام خدمت شما 6037997870410725 امامزاده قاسم علیه السلام
-- ارسال شده در جمعه 7 شهریور 1399